Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Strukturna dinamika v avtomobilski industriji

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
2.11.01  Tehnika  Konstruiranje  Osnovna in sistemska znanja 

Koda Veda Področje
T210  Tehnološke vede  Strojništvo, hidravlika, vakuumska tehnologija, vibracije in akustično inženirstvo 

Koda Veda Področje
2.03  Tehniške in tehnološke vede  Mehanika 
Ključne besede
strukturna dinamika, vibracije, spoji, nelinearnosti, utrujanje, optimizacija
Vrednotenje (pravilnik)
vir: COBISS
Raziskovalci (11)
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  31653  mag. Jerko Bartolić  Konstruiranje  Raziskovalec  2010 - 2012 
2.  02034  dr. Miha Boltežar  Konstruiranje  Vodja  2010 - 2013 
3.  19859  dr. Vitoslav Bratuš  Materiali  Raziskovalec  2013 
4.  25798  dr. Gregor Čepon  Konstruiranje  Raziskovalec  2010 - 2013 
5.  32073  dr. Martin Česnik  Konstruiranje  Mladi raziskovalec  2010 - 2013 
6.  33891  dr. Luka Knez  Mehanika  Raziskovalec  2011 
7.  34657  dr. Matjaž Mršnik  Mehanika  Raziskovalec  2011 - 2012 
8.  33215  Miha Pirnat  Konstruiranje  Raziskovalec  2010 - 2011 
9.  23991  mag. Alen Renčelj  Konstruiranje  Raziskovalec  2011 - 2013 
10.  23010  dr. Janko Slavič  Konstruiranje  Raziskovalec  2010 - 2013 
11.  29623  dr. Jurij Žumer  Konstruiranje  Mladi raziskovalec  2010 - 2012 
Organizacije (2)
št. Evidenčna št. Razisk. organizacija Kraj Matična številka Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  0782  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za strojništvo  Ljubljana  1627031 
2.  1995  CIMOS d.d. Avtomobilska industrija  Koper  5040302 
Povzetek
Predlagani raziskovalni projekt bo nadgradil dolgoletno sistematično raziskovalno delo Laboratorija za dinamiko strojev in konstrukcij – LADISKa na področju strukturne dinamike. Projekt bo integriral predvsem lastne raziskovalne rezultate kot tudi rezultate drugih s ciljem izgradnje uporabnega numeričnega orodja za optimizacijo dinamično obremenjenih avtomobilskih delov avtomobilskega razvojnega dobavitelja ter sofinancerja projekta: Cimosa. Cimos, kot veliki slovenski razvojni dobavitelj posameznih delov avtomobilski industriji, je velikokrat v položaju, ko mora čim hitreje oddati ponudbe za izdelavo novih avtomobilskih komponent. Prav tako je v njegovi velikoserijski proizvodnji, kjer gredo serije v milijone kosov letno, velika potreba po optimizaciji posameznih izdelkov, vse z namenom zmanjševanja porabljenega materiala, zmanjševanje potrebne mehanske obdelave ter s tem prihranjene energije ter sredstev. Razvojni inženirji potrebujejo veljavno numerično orodje, ki jim bo zanesljivo ter vnaprej napovedalo dinamično obnašanje njihovih izdelkov za dosego čim daljše življenjske dobe ter čim manjšega hrupa. V primeru izdelave nosilca za kompresor je npr. vhodni podatek potencialnega kupca, kot je BMW, nabor izmerjenih vibracijskih spektrov na bloku motorja, ob poznanih histogramih predvidene uporabe vozila ter znanih omejitvah geometrije pod motornim pokrovom. Razvojni inženirji morajo v kratkem času oblikovati ustrezni nosilec ter napovedati njegovo varnost. Veljavnih celostnih numeričnih rešitev v obliki komercialnih računalniških paketov za take napovedi na trgu še ni. Predlagani projekt bo ob tesnem sodelovanju z razvojnimi inženirji Cimosa razvil lastno programsko okolje, ki bo to vrzel zapolnila ter tako Cimosu prinesla prednost pred konkurenco. V ta namen se bo povezalo znanje o strukturni dinamiki z rezultati lastnega raziskovalnega dela, predvsem pametni vključitvi lokaliziranih nelinearnosti ter obvladovane dinamičnega obnašanja spojev. Razviti računalniški program bo omogočal napovedovanje življenjske dobe dinamično obremenjenih avtomobilskih delov ter njihovo optimizacijo. Izdelalo se bo tudi programsko okolje, ki bo sistematično nadgrajevalo podatke o materialnih parametrih, pomembnih pri dimenzioniranju avtomobilskih delov. Razvito programsko orodje bo sofinancerju omogočilo, da bo v kratkih časih sposoben izvajati virtualno napoved življenjske dobe svojih izdelkov ter izvajati njihovo optimizacijo. Ob milijonskih serijah sofinancerja je pričakovati zmanjšanje odtisa C02, velike prihranke pri materialu in energiji ter posledično dvigovanje dodane vrednosti in utrjevanje pozicije na zahtevnem avtomobilskem trgu.
Pomen za razvoj znanosti
Trije najpomembnejši prispevki k razvoju znanosti: 1. Teoretično-eksperimentalna raziskava različnih pristopov vrednotenja vibracijskega utrujanja v frekvenčni domeni 2. Strukturna modifikacija pri kinematičnem vzbujanju 3. Razvoj teorije in eksperimenta za pospešeni vibracijski preizkus ob sočasni identifikaciji strukturnih in utrujenostnih parametrov
Pomen za razvoj Slovenije
Poleg posrednega vpliva na razvoj kadrov in razvoj kompetenc na področju strukturne dinamike in vibracijskega utrujanja, ima projekt še neposredne aplikativne učinke, saj daje osnovo za vibracijsko optimiranje. Slovenska industrija in družba je torej posredno in neposredno bolje pripravljena za povečanje dodane vrednosti temelječe na obvladovanju vibracijskih pojavov.
Najpomembnejši znanstveni rezultati Letno poročilo 2010, 2011, 2012, zaključno poročilo, celotno poročilo na dLib.si
Najpomembnejši družbeno–ekonomsko in kulturno relevantni rezultati Letno poročilo 2010, 2011, 2012, zaključno poročilo, celotno poročilo na dLib.si
Zgodovina ogledov
Priljubljeno