Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Novi direktni električni sistemi

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
2.12.00  Tehnika  Električne naprave   

Koda Veda Področje
T170  Tehnološke vede  Elektronika 
T455  Tehnološke vede  Motorji in pogonski sistemi 
Ključne besede
sinhronski elektromotorji, direktni pogon, regulacija, močnostna pretvorniška vezja
Vrednotenje (pravilnik)
vir: COBISS
Raziskovalci (10)
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  07131  dr. Vanja Ambrožič  Električne naprave  Vodja  2005 - 2008 
2.  24459  Kristjan Baša  Elektronske komponente in tehnologije  Mladi raziskovalec  2005 - 2008 
3.  13521  Andrej Detela  Električne naprave  Raziskovalec  2005 - 2008 
4.  19222  dr. Jernej Kuželički  Električne naprave  Raziskovalec  2005 - 2008 
5.  22478  dr. Gorazd Modrijan  Električne naprave  Mladi raziskovalec  2005 - 2006 
6.  12617  dr. David Nedeljković  Električne naprave  Raziskovalec  2005 - 2008 
7.  24322  dr. Mitja Nemec  Električne naprave  Mladi raziskovalec  2005 - 2008 
8.  24324  dr. Boštjan Pevec  Električne naprave  Mladi raziskovalec  2005 - 2008 
9.  18553  dr. Joško Valentinčič  Proizvodne tehnologije in sistemi  Raziskovalec  2005 - 2008 
10.  15405  dr. Peter Zajec  Električne naprave  Raziskovalec  2005 - 2008 
Organizacije (4)
št. Evidenčna št. Razisk. organizacija Kraj Matična številka Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  0106  Institut "Jožef Stefan"  Ljubljana  5051606000  18 
2.  0248  MAHLE Electric Drives Slovenija d.o.o., Električna in elektronska oprema  Šempeter pri Gorici  5045410 
3.  0782  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za strojništvo  Ljubljana  1627031 
4.  1538  Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko  Ljubljana  1626965  65 
Povzetek
Srž predlaganega raziskovalnega projekta je rešitev pomembnega problema v direktnih pogonih električnih in hibridnih vozil ter strojev. Gre za razvoj elektronske regulacije in konstrukcije sinhronskega elektromotorja velike moči, zelo velikega specifičnega navora z dobrim energetskim izkoristkom, katerega proizvodna cena bo nizka. Taki motorji bodo našli široko uporabo (na primer v električnih vozilih z direktnim pogonom, raznih strojih, …) in bodo ekonomsko zelo uspešni. Kljub potencialnemu povpraševanju tovrstnih motorjev v svetu še ni, mi pa smo ta problem uspešno rešili na primeru manjših motorjev in tudi z novim poskusnim prototipom večjega motorja, ki potrjuje naša predvidevanja, pokazali, da delamo v pravi smeri. Glavni elementi predlaganega projekta so: nadaljnje razvijanje inovativnih konstrukcij, izračun optimalnih mer in parametrov prototipov za različne aplikacije, izdelava krmilne elektronike, priprava slik oziroma načrtov, izdelava prototipov in testiranje prototipov. Kot primere industrijsko uporabnih modelov po naših rešitvah in patentih nameravamo predstaviti motorje z vršnim navorom med 50 in 300 Nm, oziroma z močjo reda 10 kW. Taki motorji so najbolj zanimivi za serijsko proizvodnjo in bodo zato najlaže našli proizvajalce. Posebnost predlaganega pogonskega stroja (sinhronski motor z velikim številom polov z veliko trenutno porabo) ter načeloma baterijsko napajanje z možnostjo vračanja energije ob zaviranju zahteva izdelavo posebnih pretvornikov, ki bosta na novo razvita na Fakulteti za elektrotehniko. Dodatni izzivi se pojavljajo na področju mikroprocesorske regulacije, saj omenjeni motor zahteva delovne frekvence napajanja (s tem pa tudi regulacije), ki se gibljejo okrog nekaj sto Hz. Visoka napajalna frekvenca zahteva zelo visoko frekvenco vzorčenja oz. zelo hitro procesiranje signalov in regulacijskega algoritma. Dodatna zahteva po ekonomičnosti aparaturne opreme narekuje uporabo namenskih digitalnih signalnih procesorjev sprejemljivega cenovnega razreda. V ta namen bo raziskovalna skupina aplicirala tudi rešitev revolucionarnega regulacijskega pristopa, ki ga, zaradi svoje enostavnosti, realiziramo z minimalnim procesorskim časom ob zelo natančnem krmiljenju fluksa. Omenjeni pristop (Immediate Flux Control in Predictive Torque Control) je skupina na FE ža predlagala svetovni znanstveni javnosti.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno