Projekti / Programi
Razvoj metodologij za oceno tveganj v cestnih predorih
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
2.19.00 |
Tehnika |
Promet |
|
Koda |
Veda |
Področje |
T280 |
Tehnološke vede |
Tehnologija cestnega prevoza |
cestni predori, prezračevanje, požar, varnost, zanesljivost sistemov, verjetnost, analize tveganja
Raziskovalci (12)
Organizacije (4)
Povzetek
Varnost in človeška življenja so tudi pri predorih prva prioriteta. Poškodbe konstrukcij predora in psihološki vplivi morajo biti minimalni. Varnost predora se meri tudi s stopnjo, kako uporabniki predora razumejo pravila vožnje in kako se obnašajo v predoru. Sisteme predora morajo znati koristno uporabljati tako upravljavci kot uporabniki predora.
Na osnovi predloga direktive Evropskega parlamenta na temo minimalnih varnostnih zahtev v predorih na transevropskem cestnem omrežju (Trans-European Road Network) bodo morali predori imeti izdelano varnostno analizo, ter podano oceno tveganja, ki se lahko uporablja pri načrtovanju transportno logističnih poti tovora in potnikov. Projekt je izredno interdisciplinaren od naravoslovno tehničnih vsebin do družboslovnih (odnos človek stroj, človeški faktor, psihologija itd.).
Metodologije ocenjevanja tveganja v cestnih predorih so v Sloveniji še zelo nedorečene. Analize tveganja niso pomembne le za podajanje ocene varnosti predora, temveč imajo širši uporabnostni pomen.
Delo je usmerjeno v analizo tveganja v predoru, ki je definirano kot kombinacija verjetnosti in posledic nenormalnega dogodka. Definirane so verjetnosti nenormalnih dogodkov, ki se v predoru lahko zgodijo, ter podane posledice za te dogodke, ki so lahko neposredne ali potencialne. Uporabljene metode analiz tveganja so kvalitativne, kvantitativne ali kombinacija obeh, pri čemer naj bi metodologije analiz tveganja vsebovale oceno verjetnosti vsakega pomembnega spremljajočega dogodka in oceno verjetnosti vsake pomembne posledice.
Razvite metodologije bodo omogočile kvantifikacijo tveganja pri prehodu skozi predor oziroma varnosti predora, ki nebi temeljila le na opremljenosti in izvedbi predora, temveč na interakciji vseh dejavnikov, ki vplivajo na varnost oziroma tveganje v predoru.