Projekti / Programi
Razvoj okolju prijaznega integriranega električnega motor-generatorja
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
2.03.00 |
Tehnika |
Energetika |
|
Koda |
Veda |
Področje |
T455 |
Tehnološke vede |
Motorji in pogonski sistemi |
T190 |
Tehnološke vede |
Elektriško inženirstvo |
Dizelski motorji, zaganjalnik, generator na vztrajniku
Raziskovalci (7)
Organizacije (2)
Povzetek
Zamisel o zasnovi v vztrajnik motorja z notranjim zgorevanjem vgrajenega generatorja - elektro motorja sega v l.2002. Zaradi pričakovanih težav v krmiljenju sistema, je bila zamisel najprej osredotočena na raziskave visokofrekvenčnega generatorja električnega toka, ki je vgrajen kar v okrov vztrajnika glavnega pogonskega motorja turističnih ladij. Rotor generatorja je opremljen z močnimi trajnimi magneti, zato med rotorjem in statorjem ne potrebujemo nobenih mehaničnih stikov - odstranjen je problem vzdrževanja drsnih kontaktov, omogočen je zanesljiv pogon z življenjsko dobo osnovnega motorja. Osnovne izmere pogonskega motorja ostanejo nesprmenjene, odpade tudi pogon alternatorja s klinastim jermenom, kar dodatno poveča zanesljivost delovanja motorja. Ker pri takšni izvedbi odpade tudi potrebni dodatni manjši motor z notranjim zgorevanjem za pogon generatorja , se bistveno izboljša tudi ekološka slika celotnega ladijskega pogona. Pri opisanem sistemu regulator in usmernik polnita s pomočjo dveh zmogljivih izhodov po dva sistema akumulatorskih baterij in dodatno še inverter z električnim izhodom z napetostjo 220 V. Če s pomočjo krmiljenja električno energijo porabljamo, nam elektromotor (prej generator) služi kot zaganjalnik glavnega motorja, ali pa kot dodatni vir energije za pospeševanje pogonskega motorja. Integrirani elektromotor lahko služi tudi kot edini (kratkotrajni) vir okoljevarstveno izjemno primernega pogona pri zagonu in izplutju ladij iz pristanišč.
Doslej je bilo delno opravjeno računalniško preverjanje električnih in mehanskih lastnosti integriranega generatorja, določene osnovne izmere in izveden prvi model prototipa. Na podlagi podatkov bo izdelana prototipna dokumntacija modela - prototipa, ki ga bomo vgradili v vztrajnik pogonskega motorja. V okviru dvoletne naloge bo izdelanih več prototipov generatorjev z ustreznimimi krmilniki, prirejena konstrukcijja osnovnega motorja, prenosa moči, preverjene karakteristike in zagotovljen izvirni sistem hlajenja generatorja. Poleg tega bodo izvedene potrebne računske simulacije potreb osnovnega pogonskega motorja po dodatni moči (integriranega elektromotorja) v fazi pospeševanja in ocenjen tudi ekološki učinek. Na osnovi izračunov bo izdelana dokumentacija in model integriranega generatorja - zaganjalnika - pogonskega elektromotorja za potrebe motorjev za pogon turističnih ladij.