Projekti / Programi
Raziskovanje učenja in poučevanja v sodobni družbi
01. januar 2009
- 31. december 2012
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.01.01 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
Pedagogika |
5.01.03 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
Specialna didaktika |
5.01.02 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
Andragogika |
5.09.00 |
Družboslovje |
Psihologija |
|
Koda |
Veda |
Področje |
5.03 |
Družbene vede |
Izobraževanje |
Raziskovalci (21)
Organizacije (5)
Pomen za razvoj znanosti
Člani programske skupine smo s svojim delovanjem prispevali predvsem k razvoju družboslovja, še zlasti k razvoju pedagoške in psihološke znanosti ter ved o izobraževanju učiteljev. Analizirali smo temeljne dejavnike pouka, ki pomembno vplivajo na kakovost in trajnost doseženega znanja učencev. Prispevali smo k razvoju specialne didaktike matematike in naravoslovja. Preučili smo vplive različnih učnih pristopov na naravoslovno in matematično znanje učencev ter na njihovo motiviranost za ti področji, ter na osnovi ugotovitev oblikovali in evalvirali model poučevanja naravoslovja in matematike na vseh ravneh šolanja z integracijo učnih strategij, ki spodbujajo sodelovalno in individualno učenje podprto z učinkovitimi vizualizacijskimi elementi. Na osnovi sinteze raziskovalnih vprašanj o dejavnikih sodobnega pouka smo vplivali na dodiplomsko in podiplomsko izobraževanje učiteljev, zlasti na področje ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti, izvajanja samoevalvacijskih raziskav in dela z nadarjenimi učenci. Vsebina programa je vpeta v globalizacijske in integracijske procese, ki potekajo povsod po svetu in se nanaša tudi na vrsto evropskih dokumentov s področja izobraževanja učiteljev (Lizbonska strategija, dokument Evropske mreže za politike izobraževanja učiteljev ENTEP, dokument Evropske komisije Skupna evropska načela za kompetence in kvalifikacije učiteljev, projekt Tuning itd.).
Pomen za razvoj Slovenije
Za Slovenijo je ključnega pomena, da sledi mednarodnim trendom v izobraževalnih politikah in da skladno s tem kvalitetno in premišljeno prenavlja domači izobraževalni sistem. Pri tem je izredno pomembno, da tujih modelov ne prevzema nekritično – upoštevati mora lastno pedagoško tradicijo in do nje zavzeti reflektiran odnos. Reformski posegi v vzgojno-izobraževalni sistem so lahko uspešni le če so prilagojeni slovenski nacionalni specifiki in identiteti. Vsebina programa je vpeta v globalizacijske in integracijske procese, ki potekajo povsod po svetu. Navezuje se na prenovo slovenskega osnovnošolskega in srednješolskega izobraževanja in je usklajena z vsemi projekti in evalvacijskimi študijami, ki jih je država financirala za evalviranje sprememb na šolskem področju. Vsebina programa se nanaša tudi na vrsto evropskih dokumentov s področja izobraževanja učiteljev (Lizbonska strategija, dokument Evropske mreže za politike izobraževanja učiteljev ENTEP, dokument Evropske komisije Skupna evropska načela za kompetence in kvalifikacije učiteljev, projekt Tuning itd.). Z ugotovitvami empiričnih raziskav, ki smo jih izvedli, smo prispevali k večji kakovosti dela v vzgojno-izobraževalnih institucijah in k boljši usposobljenosti strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju. K družbeno ekonomskemu razvoju Slovenije smo prispevali z oblikovanjem in evalviranjem modela pouka, ki gradi učenčevo kakovostno in trajno znanje. Smernice sodobnih učnih pristopov so integrirane v izobraževanje učiteljev na dodiplomski in podiplomski stopnji.
Najpomembnejši znanstveni rezultati
Letno poročilo
2009,
2010,
2011,
zaključno poročilo,
celotno poročilo na dLib.si
Najpomembnejši družbeno–ekonomsko in kulturno relevantni rezultati
Letno poročilo
2009,
2010,
2011,
zaključno poročilo,
celotno poročilo na dLib.si