Projekti / Programi
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.01.05 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
Kineziologija - pedagoški vidik (športna vzgoja, trening, motoričn |
Koda |
Veda |
Področje |
S270 |
Družboslovje |
Pedagogika in didaktika |
didaktika, učbenik, priročnik, učna komuikacija, znanje, kulturne predstave, argumentacija, nadzorovanje znanja, ocenjevanje znanja, epistemologija
Raziskovalci (2)
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
09873 |
dr. Janez Justin |
Vzgoja in izobraževanje |
Vodja |
1998 - 1999 |
379 |
2. |
14323 |
dr. Svetlana Slapšak |
Humanistika |
Raziskovalec |
1998 - 1999 |
808 |
Organizacije (1)
Povzetek
Raziskovalni projekt je usmerjen v raziskovanje pogojev za optimalno produkcijo didaktičnih gradiv (učbenikov, priročnikov) in njihovo optimalno rabo v vzgojnoizobraževalnih procesih, ki se odvijajo v sorazmerno razviti družbi, kakršna je današnja slovenska družba. Vzporedno s tem je projekt zasnovan tudi kot raziskava vloge, ki jo ima didaktični diskurz učbenikov in priročnikov v socialni produkciji znanja, v distribuciji, koordinaciji in nadzorovanju znanja. Neposredni cilj projekta je bil v izdelavi znanstvenih izhodišč za različne ravni oblikovanja in ocenjevanja učbeniških gradiv:
- za raven osnovne pedagoške strategije, vgrajene v učbeniško ali priročniško gradivo
- za raven pojmovne in jezikovne artikulacije vsebine v didaktičnih besedilih, ki so v rabi v šolskih institucijah
- za raven argumentacijske zgradbe učbenikov in priročnikov
- za raven uporabe retoričnih sredstev v učbnikih in priročnikih
- za besedilotvorno raven oblikovanja učbenikov in priročnikov
- za raven posredovanja vizualnih sporočil v učbenikih in priročnikih
- za raven posredovanja vrednot, kulturnih reprezentacij in ideoloških sporočil
- za raven razvojno-psihološke prilagojenosti učbeniškega gradiva