Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Analiza visokošolske tehnične didaktike in izdelava aplikacije za prenos tehničnih znanj

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
2.11.03  Tehnika  Konstruiranje  Specialna razvojna znanja 

Koda Veda Področje
T210  Tehnološke vede  Strojništvo, hidravlika, vakuumska tehnologija, vibracije in akustično inženirstvo 
Ključne besede
Informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT), matematično modeliranje, raziskava, simulacije, aplikacija, visokošolska specialna didaktika
Vrednotenje (pravilnik)
vir: COBISS
Raziskovalci (1)
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  21444  dr. Mateja Ploj Virtič  Vzgoja in izobraževanje  Vodja  2008 - 2010 
Organizacije (1)
št. Evidenčna št. Razisk. organizacija Kraj Matična številka Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  2547  Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko  Maribor  5089638051 
Povzetek
Z uvajanjem bolonjskega procesa v študijske programe bo treba prilagoditi visokošolsko didaktiko pedagoških študijev tehničnih smeri. Vpeljati bo treba sodobnejši način študija, ki z uporabo informacijsko komunikacijskih tehnologij (IKT) povečuje kvaliteto naučenega in optimizira čas študija. V zadnjih letih je razvoj IKT zelo napredoval in postal neizogiben del našega vsakdana. IKT zelo uspešno povezuje vse vrste izobraževanja, informacije in ljudi ter s tem omogoča veliko priložnosti na področju nadaljnjega razvoja didaktike in metodike ter uporabe ustrezne metodologije. Pri pedagoških študijih tehničnih smeri je zelo pomemben praktični del, kjer študentje v ustreznih laboratorijih spoznavajo različna orodja, stroje, njihovo uporabo, materiale, njihove lastnosti, skratka vsebine, ki nujno potrebujejo več kot zgolj teoretično razlago iz literature. Uporaba modeliranja v IKT omogoča zelo nazorne simulacije in prikaze različnih postopkov, ki so sicer možni le v laboratorijih ter s tem učinkovito olajša in popestri študij. Temeljni del projekta bo znanstvena raziskava, ki bo med učitelji tehničnih programov, študenti pedagoških tehničnih smeri in njihovimi profesorji proučevala pričakovanja glede nujnosti, racionalnosti in zlasti prednosti implementacije IKT v izobraževalne procese visokošolske didaktike pedagoških študijev tehničnih smeri, predvsem z vidika implementacije novih procesov, skladnih z Bolonjsko deklaracijo. Projekt bom zaključila z aplikacijo, ki bo zasnovana kot platforma za komunikacijo med učitelji tehničnih programov, študenti pedagoških tehničnih smeri in njihovimi profesorji, dvo- ali večsmerni prenos znanja na daljavo, izmenjavo izkušenj, mnenj in pogledov, samopreverjanje znanja in preverjanje napredka pri usvajanju novih vsebin, tako posameznika, kot skupine. Zelo uspešno so IKT vpeljali že v večino evropskih šolskih sistemov. V zadnjih letih zelo intenzivno poteka vpeljava IKT tudi v naš osnovnošolski in srednješolski sistem in prav omenjena aplikacija bi omogočila vertikalno povezavo slovenskega šolskega sistema od osnovnih šol do fakultet.
Pomen za razvoj znanosti
Znanstvena raziskava je upoštevala vidik implementacije novih procesov, skladnih z Bolonjsko deklaracijo in ponujena informacijsko komunikacijska platforma, ki je rezultat projekta, temelji na enakih zahtevah. Raziskovalni projekt povsem sledi smernicam razvojne politike, ki v zadnjih letih vse bolj intenzivno vlaga v razvoj informacijskih znanosti in poudarja pomen človeških virov in komunikacije ter razvoj socialne kohezivnosti. Projekt je posredno zelo pomemben za razvoj tehničnih znanosti, saj bo vpeljava IKT v tehnično izobraževanje povečala atraktivnosti tehnike in posledično povzročila povečanje zanimanja za tehnične smeri med mladimi, hkrati pa zadostila junija 2007 sprejeti Strategiji razvoja informacijske družbe v Republiki Sloveniji (si2010), katere namen je, s pomočjo učinkovite uporabe informacijskih-komunikacijskih tehnologij, spodbuditi konkurenčnost in produktivnost, zagotoviti uravnotežen družbeni in regionalni razvoj ter izboljšati kakovost življenja celotne družbe in vsakega posameznika.
Pomen za razvoj Slovenije
Raziskovalni projekt z dosego zadanega cilja povsem sledi Strategiji razvoja informacijske družbe v Republiki Sloveniji (si2010) in smernicam razvojne politike, ki v zadnjih letih vse bolj intenzivno vlaga v razvoj informacijskih znanosti in poudarja pomen človeških virov in komunikacije ter razvoj socialne kohezivnosti. Projekt s pomočjo sodobnih informacijsko komunikacijskih metod omogoča povezavo vertikale slovenskega izobraževalnega sistema v komunikacijski cikel na področju specialne didaktike s področja tehničnih smeri. V času, ko so tehnični izobraževalni programi zelo deficitarni, predstavlja takšen informacijsko komunikacijski cikel na tem področju zelo veliko motivacijo vsem vključenim v izobraževalni proces. Vpeljava bolonjskega procesa v slovenski visokošolski prostor kljub vročim polemikam o padcu kvalitete študijskega procesa omogoča nekaj ugodnosti na področju študija. Na tem mestu bi izpostavila pospeševanje mobilnosti študentov, akademskega in administrativnega osebja, vzpostavitev kreditnega sistema (ECTS) za vrednotenje študijskih obveznosti, pospeševanje evropske dimenzije v visokem šolstvu in vseživljenjsko učenje. Stare študijske programe je potrebno prilagoditi in s tem spremeniti tudi visokošolsko didaktiko pedagoških študijev tehničnih smeri.
Najpomembnejši znanstveni rezultati Letno poročilo 2008, zaključno poročilo, celotno poročilo na dLib.si
Najpomembnejši družbeno–ekonomsko in kulturno relevantni rezultati Letno poročilo 2008, zaključno poročilo, celotno poročilo na dLib.si
Zgodovina ogledov
Priljubljeno