Nalaganje ...
Projekti / Programi vir: ARIS

Šolski sistemi, učbeniki in družba znanja: meje tržne ragulacije v majhnih jezikovnih skupnostih

Raziskovalna dejavnost

Koda Veda Področje Podpodročje
5.01.00  Družboslovje  Vzgoja in izobraževanje   

Koda Veda Področje
S285  Družboslovje  Socialna pedagogika 
Ključne besede
učbenik, založništvo, elektronsko založništvo, izobraževalni sistemi, sistemi potrjevanja učbenikov, trženje učbenikov
Vrednotenje (pravilnik)
vir: COBISS
Raziskovalci (5)
št. Evidenčna št. Ime in priimek Razisk. področje Vloga Obdobje Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  11753  dr. Slavko Gaber  Sociologija  Raziskovalec  2002 - 2004 
2.  21645  dr. Mihael Kovač  Informacijska znanost in bibliotekarstvo  Vodja  2002 - 2004 
3.  01060  dr. Mojca Kovač Šebart  Kulturologija  Raziskovalec  2002 - 2004  15 
4.  16082  dr. Janez Krek  Filozofija  Raziskovalec  2002 - 2004 
5.  19022  dr. Tadej Vidmar  Zgodovinopisje  Raziskovalec  2002 - 2004 
Organizacije (2)
št. Evidenčna št. Razisk. organizacija Kraj Matična številka Štev. publikacijŠtev. publikacij
1.  0581  Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta  Ljubljana  1627058  15 
2.  0588  Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta  Ljubljana  1627082 
Povzetek
Raziskava bo analizirala ureditev zalaganja in potrjevanja učbenikov v nekaterij državah Evropske unije in državah-kandidatkah za članstvo v EU. Za države v katerih učbenike potrjujejo, bomo ugotovili, po kakšnem sistemu to potrjevanje poteka. Ob tem bomo z raziskavo ugotovili, ali v obravnavanih državah obstojijo predpisani standardi, po katerih morajo biti narejeni učbeniki, in kakšno je razmerje med delovnimi in navadnimi učbeniki. Raziskava bo tudi skušala poiskati odgovor, na kakšne načine v državah EU kombinirajo učbenike v knjižni obliki z novimi mediji, na kakšnen način ti posegajo v šolski prostor in kako jih založbe tržijo.V drugi fazi bomo ugotovili, kako močna je stopnja konkurence med učbeniki, ali so cene učbenikov predpisane oziroma vsaj limitirane, in ali država posredno (prek šolskih skladov) ali neposredno subvencionira kupce učbenikov. Opisali bomo nekaj tovrstnih modelov subvencioniranja in nadzora nad cenami, ter skušali ugotoviti njihovo ekonomičnost in socialno upravičenost.V tretji fazi bo raziskava pripravila pregled stanja na področju učbenikov v Republiki Sloveniji po letu 1985, s posebnim ozirom na spremembe pri načinu potrjevanja in trženja učbenikov.V četrti fazi bomo najprej na podlagi evropskih izkušenj premislili sedanjo ureditev zalaganja učbenikov v Sloveniji, nato pa na podlagi slovenskih posebnosti in evropskih izkušenj izdelali nekaj modelov, s katerimi bi učbeniško problematiko lahko reševali tudi v Sloveniji.
Zgodovina ogledov
Priljubljeno