Projekti / Programi
Tržni vidiki konkurenčne sposobnosti podjetij
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.02.00 |
Družboslovje |
Ekonomija |
|
Koda |
Veda |
Področje |
S191 |
Družboslovje |
Trženje |
konkurenčne zmožnosti, marketing, trg, konkurenčna pozicija, tranzicija, branljive konkurenčne prednosti, resursi, konkurenca, trženjske strategije in splet
Raziskovalci (5)
št. |
Evidenčna št. |
Ime in priimek |
Razisk. področje |
Vloga |
Obdobje |
Štev. publikacijŠtev. publikacij |
1. |
04487 |
dr. Milan Jurše |
Ekonomija |
Raziskovalec |
2002 - 2004 |
734 |
2. |
15314 |
dr. Damijan Mumel |
Ekonomija |
Raziskovalec |
2002 - 2004 |
1.016 |
3. |
08513 |
dr. Anton Ogorelc |
Ekonomija |
Raziskovalec |
2002 - 2004 |
369 |
4. |
22429 |
mag. Aleš Petejan |
Ekonomija |
Raziskovalec |
2002 - 2004 |
79 |
5. |
03751 |
dr. Boris Snoj |
Ekonomija |
Vodja |
2002 - 2004 |
945 |
Organizacije (1)
Povzetek
Predlagani raziskovalni projekt se navezuje na mednarodni projekt "Marketing v 21. stoletju", v katerem sodelujejo raziskovalne skupine iz 11 držav, ki ga koordinira raziskovalna skupina iz Velike Britanije. Eden od temeljnih problemov managementa podjetij v tranzicijskih državah je vse večji vpliv sprememb v lokalnem in globalnem (makro in mikro) okolju na njihov konkurenčni položaj oziroma konkurenčno sposobnost. Glavni vidiki teh vplivov so: naraščanje pričakovanj odjemalcev, globaliziranje trgov in konkurence, internacionaliziranje podjetij, vse hitrejši tehnološki razvoj, liberaliziranje mednarodne trgovine in odpiranje lokalnih trgov mednarodni konkurenci, proces privatizacije podjetij in spreminjanje sestave podjetij z vidika lastniške strukture in velikosti idr. Navedene spremembe postavljajo pred podjetja v Sloveniji nove (drugačne) zahteve glede razvoja konkurenčnih sposobnosti in osnov za uspešen tržni nastop v zvezi z: ohranjanjem obstoječih in pridobivanjem novih trgov, povečevanjem zaznane vrednosti in kakovosti ponudbe. S tem se krepi tudi poudarek na ustreznosti marketinških znanj, zlasti z vidika dopolnjevanja osnove za konkuriranje podjetij. Vse pomembnejše postaja dopolnjevanje konvencionalnih dejavnikov konkurenčnosti z novimi - netradicionalnimi ("mehkimi") dejavniki konkuriranja, ki so vezani na procese v ustvarjanju vrednosti za odjemalce. Novejše raziskave v svetu poudarjajo potrebo po povezovanju različnih konceptualnih pristopov v razumevanju konkurenčnih sposobnosti podjetij (pristop, izhajajoč iz trga, in pristop, izhajajoč iz virov). Tak pristop, ki povezuje zunanje in notranje vzvode konkurenčnih prednosti podjetij, zagotavlja celovitejši vpogled v mehanizme izgrajevanja njihovih konkurenčnih sposobnosti. Konkurenčna sposobnost podjetij je tako vse bolj odvisna na eni strani od razvoja ustreznih virov in zmožnosti, na drugi strani pa od vzpostavitve ustreznih povezav med njihovimi viri, trženjskimi strategijami, doseženo konkurenčno pozicijo ter poslovnimi rezultati. Z marketinškega vidika lahko predpostavimo, da je ustvarjanje konkurenčnega položaja podjetja rezultat uporabe teh resursov za zadovoljevanje potreb ciljnih skupin (odjemalcev). V Sloveniji celovitejših marketinških raziskav o zvezah med resursi in konkurenčnim položajem podjetij še ni bilo. Temeljni cilj raziskovalnega projekta je preučitev zvez med viri podjetja, trženjskimi strategijami, doseženo konkurenčno pozicijo ter poslovnimi rezultati z namenom preverjanja temeljnega teoretičnega modela teh zvez. Raziskava bo omogočila izpopolnitev metodološkega instrumentarija in razvoj temeljnega raziskovalnega področja v povezavi z aktualnimi raziskavami, ki tečejo v drugih državah.