Projekti / Programi
Socialno pedagoško in defektološko raziskovanje
01. januar 1999
- 31. december 2003
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.07.00 |
Družboslovje |
Kriminologija in socialno delo |
|
5.01.00 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
|
Koda |
Veda |
Področje |
S285 |
Družboslovje |
Socialna pedagogika |
S160 |
Družboslovje |
Kriminologija |
S216 |
Družboslovje |
Skrbstvo in pomoč prizadetim |
S272 |
Družboslovje |
Izobraževanje učiteljev |
odklonskost, motnje vedenja in osebnosti, osebe z motnjami v razvoju, diagnostika, socialna patologija, migracije, kvaliteta strokovnega dela, globalizacija, profesionalizacija, supervizija
Raziskovalci (21)
Organizacije (1)
Povzetek
Raziskovalni program se bo usmerjal v:a) razvoj temeljnih socialno pedagoških in defektoloških konceptov (na področju teorij socialne pedagogike, etiologije, diagnostike, intervencij)b) razvoj metodologije socialno pedagoškega in defektološkega raziskovanja (predvsem kvalitativnega raziskovanja) in ustreznih merskih instrumentovc) proučevanje aktualnih in dolgoročnejših družbenih procesov, ki vplivajo na pojavljanje socialno pedagoške problematike oz. motenj v razvoju in razvoj ustreznih programov pomoči (pogoji tim. tranzicije, globalizacija, družbeno razslojevanje, migracije, novi tehnološki osežki, itd)d) razvijanje procesne funkcionalne diagnostike, vključujoč kognitivne in metakognitivne funkcije, emocionalno-socialno in gibalno funkcioniranje oseb z motnjami v razvojue) proučevanje in spodbujanje procesa profesionalizacije socialne pedagogike in defektologije (modeli evalviranja, standardi kvalitete dela, profesionalna supervizija, modeli poklicnega usposabljanja in napredovanja, itd.)f) proučevanje nastajanja in pojavljanja novih pojavov na področju socialne pedagogike in defektologije (vrstniško in drugo nasilje, zloraba drog, nove mladinske kulture, ki generirajo oz. odražajo nove vrste regresivnih in socialno patoloških teženj, itd)g) evalvacijo obstoječih in razvoj novih vrst strokovnih intervencij (doživljajska pedagogika, modeli institucionalnega in vmesnega tretmana, ambulantno in izveninstitucionalno delo, operacionalizacije socialno integrativnega načela, itd.)h) proučevanje in evalvacijo sistema/mreže zavodske vzgoje, s posebnim poudarkom na zunanje - sistemske in medinstitucionalne vidike ter na notranje, organizacijske in strokovno doktrinarne vidikei) razvoj konceptov, doktrin in instrumentov meddisciplinarnega sodelovanja s sorodnimi panogami.
Pomen za razvoj znanosti
S podobnimi ali enakimi temami se ukvarjajo v vseh državah, ki poznajo socialno pedagogiko in defektologijo oziroma znanstveno razvijanje skrbi za hendikepirane osebe. Izvajanje predlaganega raziskovalnega programa bo omogočilo razvijanje izvirnih slovenskih spoznanj ter povezovanje slovenskega raziskovanja z mednarodnimi raziskovalnimi mrežami in projekti. V zvezi z specifično situacijo Slovenije vidimo možnost širše relevantnosti spoznanj na področju raziskovanja tranzicijskih gibanj ter oblikovanja socialno pedagoških modelov intervencije na vmesnem prostoru med (še) tradicionalno vzgojo ter postmodernimi vzgojnimi koncepcijami.
Pomen za razvoj Slovenije
Izvajanje raziskovalnega programa bo za Slovenijo oz. slovensko socialno pedagoško in defektološko vedo in stroko lahko pomenilo:a) postopen vnos evalvativne naravnanosti na področje razvijanja praktičnih projektov in institucionalnih programov b) spoznavanje specifičnih socialno patoloških pojavov in pojavov razvojnih motenj, ki so bili doslej raziskovalno spregledni in v zvezi s tem razvijanje izhodišč njihovega strokovnega obravnavanja c) sledenje strokovnemu in znanstvenemu razvoju v tujini in ustvarjalno prenašanje tujih spoznaj v Slovenijod) razvijanje tistih specifičnih podpodročij raziskovanja in praktičnega delovanja, ki so bila doslej - v primerjavi s tujino - manj razvita ali za nas še nerelevantna (npr. problematika zasvojenosti in njihovega obravnavanja)e) dograjevanje znanstvenih in strokovnih osnov za svetovno (oz. evropsko) primerljivo usposabljanje socialnih pedagogov in defektologovf) razvoj znanstvenih izhodišč za graditev doktrine kvalitete strokovnega dela in njegovega bolj objektivnega dokumentiranjag) obogatitev pedagoškega dela na ravni dodiplomskih in podiplomskih študijev na obeh področjih.