Projekti / Programi
Strukturne determinante vzgoje in izobraževanja v informacijski družbi
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.01.01 |
Družboslovje |
Vzgoja in izobraževanje |
Pedagogika |
Koda |
Veda |
Področje |
S213 |
Družboslovje |
Socialne strukture |
S270 |
Družboslovje |
Pedagogika in didaktika |
struktura, družba, kultura, vzgoja in izobraževanje, informacijska družba, determinante, znanje,znanost, šola.
Raziskovalci (6)
Organizacije (3)
Povzetek
V osnovi gre za teoretsko, interdisciplinarno družboslovno-humanistično raziskovanje pretežno kabinetnega tipa z namenom oblikovati generalizcije, precizirati nove koncepte in uvajati ravni avtorefleksije raziskovalnih procesov vzgoje in izobraževanja. Pri tem upoštevamo, da gre za kompleksno področje dejavnosti, ki igra vlogo pomembnega reprodukcijskega družbenenega mehanizma. V to področje intervenira širok spekter znanosti, ki vplivajo na moduse prenašanja znanja. Pojem informacijske družbe je neprecizen, a v tisti dimenziji, ki zadeva naš interes označuje najširše pojmovano novo epoho in hkrati transformirajočo se družbeno strukturo, v katero se vpisujejo učinki globalizacije in uporabe tehnologij, ki bistveno dinamizirajo razmerja vseh njenih sestavin. Vzgoja in izobraževanje po vseh projekcijah pridobivata središčni pomen kot subsistem takšne družbe. Toda hkrati prav v tem bistvenem segmentu prihaja do nenehnih kolizij med spreminjajočimi se potrebami in zahtevami celotne družbe in inercijo šolskih sistemov, med skokovitim razvojem znanosti in kapacitetami šolstva za selekcionirano posredovanje znanja, če ne govorimo o množici problemov, ki se odpirajo s preskokom v demokracijo in kapitalsko ekonomijo v t.im. novih demokracijah. V teh razmerjih postaja vprašljivo samo delovanje šolskega subsistema, t.j. produkcija znanja (višja in drugačna raven pismenosti) in vzgojni učinki (demokratična osebnost). Na drugi ravni se prav na šolskem področju prelamljajo različni interesi in politike, kar ustvarja nenehno razpadanje splošnega konsenza o smislu vzgoje in izobraževanja in njegovi vlogi glede na ekonomijo, glede na pozicijo posameznika v družbi, glede na različne projekcije v prihodnost itd. Vse te kompleksne protislovnosti in strukturna neujemanja pa se zrcalijo tudi v obravnavah determinant vzgoje in izobraževanja v širšem spektru družboslovja in tudi humanistike. Prav živahna diskusija v tako določenem interdisciplinarnem polju proizvaja konceptualna ''''orodja'''', ki omogočajo vzpostavljanje znanstvenih paradigem tako pri sprotni refleksiji problemov kot pri oblikovanju zamisli za rešitve. Ta projekt je torej zamišljen kot udeležba v tej diskusiji z namenom kritične recepcije konceptualnih zastavkov v tem polju.