Projekti / Programi
Množični mediji, javno mnenje in politično predstavništvo
Koda |
Veda |
Področje |
Podpodročje |
5.06.03 |
Družboslovje |
Politične vede |
Komunikologija |
Koda |
Veda |
Področje |
S265 |
Družboslovje |
Tisk in komunikacijske vede |
Javnost, javno mnenje, demokracija, množični mediji, svoboda tiska, javnomnenjska glasovanja
Raziskovalci (7)
Organizacije (1)
Povzetek
Projekt obravnava na teorestki in empirični ravni temeljni protislovji, s katerima je ''''obremenjen'''' pojem javno mnenje: 1. notranje ali semantično protislovje, ki nastaja kot posledica povezovanja pojmov - pluralistično ''''javno'''' in individualistično ''''mnenje'''', in 2. zunanje protislovje, ki se izraža med subjekti javnega mnenja in subjekti, ki mu stoje nasproti, oz. med izražanjem in udejanjanjem javnega mnenja. Protislovji sta proučevani v povezavi s ključnimi tradicijami, ki so se uveljavile v proučevanju javnega mnenja: klasično liberalno teorijo ''''vladavine javnega mnenja'''', liberalistično teorijo ''''tiranije javnega mnenja'''', ameriškim pragmatizmom in sociologizacijo teorije javnosti, socialnopsihološkimi modeli javnega mnenja in postmodernimi tematizacijami ''''javne sfere''''. Javno mnenje ni le politično relevantno, ker vedno na določen način vključuje odnos do oblasti, ampak tudi politično problematično, ker je ta odnos vedno zgodovinsko pristransko določen. Vprašanje konvergence ključnih paradigem dvajsetega stoletja zato ni le vprašanje teoretske in metodološke (empirične), ampak tudi ideološke kompatibilnosti.